luni, 30 iunie 2014

Să nu mă omori! (proză suprarealistă)



,,vreau să trăiești, i-am zis femeii de argint, să nu mă omori, abia acum îmi place să trăiesc,,
părea nefiresc glasul meu. tunat și în același timp stins. nici eu nu mi-l mai puteam recunoște.
și ea m-a privit chiar așa, ascunzându-și singurătatea în palme. simțeam cum se zbate în inimă de copil. dar pentru o clipă am simțit-o cum se întărește. pentru-o clipa a aprins doar pentru mine cerul.
eu eram acolo, acoperit cu o mantie de timp.
s-a mai liniștit.
limpede și curată, limba mea se scurgea prin văgăuni ca o vâltoare în pârâuri de fum.
nălucile nopții ne legănau, șoptindu-ne tainele lumii.
am văzut cum trupul i se întuneca, ca un făuritor prea solicitat. am aruncat în ea cu bulgări de lumini să o trezesc din amorțiri.
cu ea îmi dispărea o lume.
,,sunt aici, s-a zbătut pleoapa ei ca o liniște de ape,,.
,,e aici, am gândit răsucind în degete firele de nisip,,.
știam că în curând se va închide trapa timpului dezgolindu-i obrazul mușcat de sori pustii.
probabil își îngropase deja umbra peste pădurile virgine.
.......................................................................................................................................
o lume reclădită gând cu gând și nimeni nu m-ar mai putea recunoaște.
călător în ținuturi însetate. armă și foc peste o adunătură de otrăvuri.
cine ar putea să ne scuture de păcate?
pomi cu florile adânci și atârnate?
oameni cu mâinile aplecate, despicați?
amestecată cu o pulbere fină, mâna mea a început să o caute.
în așternutul nopții, i-am găsit doar urma: proaspătă, mirosind a zile.
doar o amintire pribegită agățată de a mea mantie îi mai poposește alene pe genele încărcate.
surâsul ei cald, mâna mea flămândă- armă și zâmbet amestecat.
scut? sau piept străpuns până la rădăcini?
strigătul meu se ridica măreț ca un abur cenușiu spre a mă purifica.
eliberam prin porii mei aprinși pe ea, acea parte din mine ascunsa clipelor deșarte.
strigăt fără de cuvânt, glăsuire fără de ecou.
gura mea parcă își căuta o nouă gură prin care să reverse flăcări.
flacără? sau plumb?
atunci am presupus că se deschide cerul.
îngerii coborau cu săgețile în mână.
pașii mei s-au așternut peste pașii ei.
tăcerile mele au tulburat liniștea tăcerilor ei.
am tulburat pustiul.
placa de marmură s-a sfărâmat fluturi galbeni eliberând.
,,vreau să trăiești, i-am zis, nu vreau să mă omori,,.
sânii ei au tresărit. pântecele i s-a cambrat. părea o căprioară hăituită și am numit numele ei ,,durere,,.
ca și cum ar fi fost ,,durerea mea ascunsă,,.
și fața-i nevăzută, pe care eu credeam că o pierdusem, se contura,
se contura dibaci sub mâna imprecisă a unui gravor de suflete.
............................................................................................................
-am să mă plimb puțin, le-am zis unor călători indiferenți, mișcându-mi ochii după El-Ghepardul, cel din urmă sau cel de dinainte vis.

și iată, neprevăzutul!
stăteam alături ca două solitare umbre coborâte din pământ, într-o părăsire nesfârșită. desfăceam filele cărții pogorându-ne din întuneric pe raze de lumini, astupându-ne unul altuia golul de dincolo de oase, nepământeni și veșnici.
așteptam ca totul să se întâmple.
într-o bună cârmuire a legilor lumești simțeam cum limba de păianjen mă țesea muindu-și brațele și limba într-o apă fosforescentă și imponderabilă.

,,să nu mori,,auzi? mai distingeam eu sunete bizare prin miile de firide crescute pe sânul abrutizat al sorții,,!!!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu